Сучасне реформування освіти вимагає від викладачів постійного контролю та оцінювання знань здобувачів освіти. Традиційні методи страждають інформаційною однозначністю, відсутністю об’єктивних вимірювальних показників, якісною однобічністю і суб’єктивним впливом на результат контролю. До того ж проведення контролю знань у традиційній формі вимагає забагато очного часу, якого на сьогодні не мають викладачі закладів ПТО. Тому виникає необхідність в нових формах контролю та модифікації вже відомих. До однієї з таких форм контролю можна віднести тестування.
Тести – це одна з ефективних форм проведення контролю знань. Така форма контролю має цілу низку переваг:
· охоплює контролем великий обсяг матеріалу;
· зменшує порівняно з традиційним опитуванням затрати часу на 50 відсотків;
· підвищує об’єктивність оцінювання знань;
· є стимулюючим чинником, оскільки здобувачі освіти вивчатимуть саме те, що оцінюється;
· контролює не тільки велику кількість теоретичних питань, але й практичні навички.
· вони дають можливість підвищити об’єктивність контролю, виключити вплив на оцінку побічних факторів, таких як особистість викладача і самого здобувача освіти, їх взаємовідносини;
· тестування має більш високу ефективність, ніж традиційні методи контролю. Його можна одночасно проводити як в групі, так і для одного учня. При цьому обробка результатів тестування з використанням спеціальних «ключів» для тесту здійснюється набагато швидше, ніж, наприклад, перевірка письмової контрольної роботи;